Walmart, Vizio’yu 2,3 milyar dolara satın alıyor
3 mins read

Walmart, Vizio’yu 2,3 milyar dolara satın alıyor

Vizio’nun akıllı TV yapma konusundaki uzmanlığı ve inovatif yaklaşımları, Walmart’ın kullanıcılarına daha zengin bir içerik ve interaktif reklam deneyimi sunmasına olanak tanıyacak. Bu satın alma, aynı zamanda Walmart’ın dijital dönüşüm yolculuğunda önemli bir adımı temsil ediyor ve şirketin gelecekteki büyüme planlarında kritik bir rol oynayacak.

Walmart, 2,3 milyar dolarlık büyük bir hamleyle Smart TV üreticisi Vizio’yu satın alıyor. Perakende devi, son kazanç raporunun bir parçası olarak bu satın almayı duyurdu. Walmart, uzun zamandır Vizio TV’lerin önemli satıcılarından biri olmuşken, şirket bu satın almanın “SmartCast OS aracılığıyla hızla ölçeklenen karlı bir reklam işini mümkün kılacağını” söylüyor. Bu anlaşma hâlâ onay aşamasında.

Vizio, çoğu SmartCast işletim sistemine sahip sağlam orta sınıf TV’ler satıyor. Bu işletim sistemi, ücretsiz reklam destekli içerikleri destekliyor. Şirket, daha sezgisel bir kullanıcı arayüzü ve daha hızlı başlangıçlar ile uygulama geçişleri sunan ürün gamını yakın zamanda yeniledi.

Walmart, Vizio’yu 2,3 milyar dolara satın alıyor

Walmart ise, son zamanlarda oraya giden herkesin muhtemelen fark ettiği üzere, raflarında markayı (TCL ile birlikte) önemli bir yerde tutuyor. Perakendeci zaten kendi TV ev markası olan ONN’a sahip, ancak bu televizyonlar çok daha düşük bir segmentte yer alıyor ve genellikle 500 doların altında satılıyor. Daha önemlisi, şirketler sırasıyla reklam işlerini birleştirmeyi planlıyor. Walmart’ın zaten 2,7 milyar dolarlık bir reklam işi var, ancak Vizio, izleyici verileri gibi önemli tüketici bilgilerine erişimini artırabilir. Ayrıca, Walmart’ta ürünlerini satan şirketlerin Vizio TV’lerde reklam yapmasına ve tüm bunların perakendeci tarafından takip edilmesine olanak tanıyarak Walmart’a reklamları için daha fazla göz küresi sağlayabilir etkili olabilir.

Walmart Başkan Yardımcısı Seth Dallaire, “Bu iki işletmenin birleşiminin, perakendecilik ve eğlence kesişimini yeniden tanımlarken etkili olacağına inanıyoruz,” dedi. Vizio CEO’su William Wang ise, “Teknolojimiz, Walmart Connect’e ölçekli, bağlantılı bir TV reklamcılığı platformu getirmeye yardımcı olacak,” diye ekledi.

Bu satın alma, aynı zamanda Amazon’un kendi içindeki Fire TV işine karşı bir hamle olarak da görülebilir. Hem televizyon perakendeciliği hem de reklamcılık açısından, The Wall Street Journal’ın geçen hafta bildirdiği üzere. Amazon, Alphabet ve Meta’nın ardından ABD’de en büyük reklam işlerinden birine sahip ve akıllı TV’ler, hedefli reklamcılık için kişiselleştirilmiş tüketici verileri toplamasına yardımcı oluyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir